• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Malaja74

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juli 2017
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Kollade mitt saldo hos kronofogden nyss och det står 0 kronor nu Så gissar på att min skuldsanering gått igenom. Är 4 veckor sen beslutet nu
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Har också funderat på det, alt inbetalning till en pensionsfond. Jag har en väldigt flexibel arbetsgivare och har funderat på om man tex har en fast lön året om och att löneökningen balanseras och betalas ut i juni och december och inte överstiger 3500:-/mån i snitt. Man åker väl på högre skatt isf och jag vet inte ens om detta anses ok efter skusanbeviljande.
Nä skatten för helåret blir samma oavsett.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Kollade mitt saldo hos kronofogden nyss och det står 0 kronor nu Så gissar på att min skuldsanering gått igenom. Är 4 veckor sen beslutet nu
Verkar så, målen är avregistrerade pga beviljad skuldsanering med laga kraft
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vilket datum går man på gällande tiden borgenärerna har på sig att överklaga en beslutad skuldsanering innan den vinner laga kraft?
I brevet från KFM står det 3 veckor från beslutsdatum i sagt brev, men har läst på flera ställen här att man går på datum i POIT. Vilket är det?

I beslutet står det att det är datumet i beslutet som gäller.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Har också funderat på det, alt inbetalning till en pensionsfond. Jag har en väldigt flexibel arbetsgivare och har funderat på om man tex har en fast lön året om och att löneökningen balanseras och betalas ut i juni och december och inte överstiger 3500:-/mån i snitt. Man åker väl på högre skatt isf och jag vet inte ens om detta anses ok efter
Har också funderat på det, alt inbetalning till en pensionsfond. Jag har en väldigt flexibel arbetsgivare och har funderat på om man tex har en fast lön året om och att löneökningen balanseras och betalas ut i juni och december och inte överstiger 3500:-/mån i snitt. Man åker väl på högre skatt isf och jag vet inte ens om detta anses ok efter
Nä skatten för helåret blir samma oavsett.
Ja så är det ju.
Nu har man ju satt sig i en onödig jobbig situation, blev erbjuden nytt jobb, kan få ca 3000 ökning. Säger jag det på mitt nuvarande jobb får jag säkert iaf 2000 höjning där. MEN jag vill ju inte ha höjning om det kan öka risken till avslag för min inledande. Sen skulle det ju kännas dumt om man får avslag ändå och tackat nej till 36 brutton per år…jobbig och onödig sits
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
En polare till mig fick avslag igår på sin skuldsanering , han hade ändå då inledande med ! Han hade jobbat extra i sommar för dom hade blivit beordrade eftersom många varit sjuka o så . Så dom tyckte lönen var för hög mot vad han angivit innan !
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
En polare till mig fick avslag igår på sin skuldsanering , han hade ändå då inledande med ! Han hade jobbat extra i sommar för dom hade blivit beordrade eftersom många varit sjuka o så . Så dom tyckte lönen var för hög mot vad han angivit innan !

Jobbat extra I sommar ? När började sommaren då? Juni månads inkomst är bara synlig på vissa
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Ja så är det ju.
Nu har man ju satt sig i en onödig jobbig situation, blev erbjuden nytt jobb, kan få ca 3000 ökning. Säger jag det på mitt nuvarande jobb får jag säkert iaf 2000 höjning där. MEN jag vill ju inte ha höjning om det kan öka risken till avslag för min inledande. Sen skulle det ju kännas dumt om man får avslag ändå och tackat nej till 36 brutton per år…jobbig och onödig sits
Knepig sits men ändå något positivt i sig, det är väl timingen som är sådär… men kan du avvakta med att ta upp det med din nuvarande arbetsgivare i ett förhandlingsläge och skjuta på det tills beslut är fattat? En risk såklart men kanske värt det ställt mot att riskera skuldsaneringen? Har du en månads uppsägningstid tar det ju ca 2-3 månader innan inkomsten registreras någonstans, men kanske en risk i sig att avvakta med att meddela förändring…?
Eller ringa din handläggare och fråga? Knepigt som sagt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp